tisdag 19 maj 2015

Failure login när du ska installera Symantec EPP på en Windows 8.1

När jag skulle installera Symantec Enpoint Protection på en Windows 8.1 via Symantec Enpoint Protection Manager fick jag felmeddelande Login failed och att klient inte kunde installeras på datorn.
Detta oavsett vilket konto som jag försökte att ange vid installationen.

Det visade sig att felet beror på att tjänsten Remote Registry är inaktiverad på en Windows 8 dator som standard. När denna tjänst är inaktiverad då kan inte SEPPM ansluta till en dator och installera antivirusklienten. Så fort som jag hade startat den var det inga problem med installation.

Just nu använder jag SEPM version 12.1.3001.165 och detta fel förekommer kanske inte med nyare versionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...